PATVIRTINTA

2014 m. spalio 14 d.

ligoninės direktoriaus

įsakymu Nr. V-22

 

 

VšĮ ALYTAUS APSKRITIES TUBERKULIOZĖS LIGONINĖS

AMBULATORIJOS

VIDAUS TVARKOS TAISYKLIŲ APRAŠAS

 

 

VšĮ Alytaus apskrities tuberkuliozės ligoninės ambulatorija yra specializuotas įstaigos padalinys, jame teikiamos antrinio lygio ambulatorinės paslaugos pacientams, įtariamiems sergant plaučių   ir ekstrapulmoninėmis tuberkuliozės formomis.

Šiomis taisyklėmis nusakoma tuberkuliozės ambulatorijoje apsilankančių pacientų vidaus tvarka, elgesys ir priemonės, kuriomis siekiama užtikrinti apsilankančių pacientų teises, pareigas ir atsakomybę. Šios taisyklės iškabintos ambulatorijos informacijų stende, pacientai su jomis gali susipažinti.

 

I. PACIENTŲ KREIPIMOSI Į AMBULATORIJĄ TVARKA IR PASLAUGŲ NOMENKLATŪRA

 

  1. Į ambulatoriją gydytojo pulmonologo ir gydytojo radiologo konsultacijoms priimami pacientai:

1.1. Nukreipti šeimos gydytojo, o taip pat visų specialybių gydytojų ir turintys nustatytos formos siuntimą gydytojo pulmonologo ir radiologo konsultacijai;

1.2. dispanserizuoti ir ambulatoriškai besigydantys.

  1. Registruojantis, pacientai privalo turėti:

2.1. Asmens pasą arba asmens tapatybės kortelę;

2.2. valstybinio socialinio draudimo pažymėjimą;

2.3. galiojantį sveikatos draudimo pažymėjimą;

2.4. galiojantį pensininko pažymėjimą;

2.5. galiojantį neįgalumo pažymėjimą;

2.6. galiojančią darbo biržos pažymą.

  1. Pacientai, neturintys siuntimo gydytojo pulmonologo, radiologo konsultacijai, nedrausti ir kitų šalių piliečiai, privalo susimokėti už suteiktas paslaugas ambulatorijos registratūroje LR sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka ir pagal patvirtintus įkainius (informacija skelbiama informaciniame stende).

 

II. PACIENTŲ SIUNTIMO PAS SPECIALISTUS Į KITAS GYDYMO ĮSTAIGAS TVARKA

 

  1. Pacientas, esant indikacijoms (sprendžia gydytojas suderinęs su pacientu), siunčiamas užpildžius siuntimą (forma Nr. 27/a):

4.1. Į įstaigos stacionarą;

4.2. specialisto konsultacijai;

4.3. į kitas gydymo įstaigas.

  1. Įstaigos dokumentacija:

5.1. Ambulatorinės kortelės laikomos ir saugomos registratūroje;

5.2. ambulatorinių kortelių pacientai namuose laikyti negali ( LR SAM 1995 m . gegužės 11 d. įsakymas Nr. 21-20-1799);

5.3.už ambulatorinių kortelių saugojimą atsakinga bendrosios praktikos slaugytoja.

5.4. pacientui pageidaujant ir pateikus prašymą, gydytojas išrašo išrašą iš ambulatorinės kortelės;

5.5. išrašai iš med. dokumentų kitiems asmenims teikiami tik gavus raštišką paciento sutikimą, patvirtintą notaro arba Lietuvos Respublikos įstatymais numatyta tvarka.

 

 

III . INFORMACIJOS APIE SVEIKATOS BŪKLĘ TEIKIMO PACIENTUI IR JO ARTIMIESIEMS TVARKA

 

  1. Visa informacija apie paciento sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, asmeninio pobūdžio informacija, yra konfidenciali net ir po paciento mirties. Konfidenciali informacija gali būti suteikta kitiems asmenims tik turint raštišką paciento sutikimą arba jei tai numato Lietuvos Respublikos įstatymai.
  2. Neturint raštiško paciento sutikimo, informacija gali būti suteikta:

7.1. Medicinos personalui, kurie  gydo, tiria, slaugo, registruoja pacientą;

7.2. reikalaujant teismui, prokuratūrai, policijai ar kitoms valstybės institucijoms, turinčioms teisę įstatymų nustatyta tvarka gauti tokią informaciją;

7.3. visuomenės informavimo priemonių atstovai bendrauti su pacientu ar jį filmuoti, fotografuoti įstaigoje ar jos teritorijoje gali tik informavę įstaigos administraciją, bei gavę paciento sutikimą.

 

IV. ASMENS SVEIKATOS ISTORIJŲ IŠDAVIMO PACIENTUI AR KITIEMS

FIZINIAMS IR JURIDINIAMS ASMENIMS TVARKA

 

  1. Asmens sveikatos istorija yra įstaigos dokumentas ir yra saugomas jos registratūroje ar archyve. Nei pacientas, nei kiti asmenys neturi teisės patys šio dokumento laikyti( saugoti) ar išnešti iš įstaigos.
  2. Pacientui pateikus raštišką prašymą, jo lėšomis (pagal įstaigoje galiojančius mokamų paslaugų įkainius) gali būti daromos asmens sveikatos istorijos kopijos ar jos išrašai.
  3. Išrašas iš asmens sveikatos istorijos daromas nemokamai, jei pacientą gydantis įstaigos gydytojas siunčia jį tirti, konsultuoti ar gydyti į kitą gydymo įstaigą. Išraše turi būti pateikiama ne daugiau duomenų, negu būtina apibrėžtam tikslui pasiekti.
  4. Pacientui persirašius į kitą gydymo įstaigą, jo asmens sveikatos istorija tai gydymo įstaigai išsiunčiama (perduodama) pagal pastarosios raštišką prašymą.

 

V. GINČŲ IR KONFLIKTŲ SU PACIENTAIS SPRENDIMO TVARKA

 

  1. Kilus ginčui ar konfliktui tarp paciento ir gydytojo ar kito medicinos darbuotojo, nesutarimą sprendžia ligoninės administracija.
  2. Jei gydytojas negali priimti sprendimo dėl gydymo, tenkinančio abi puses – pacientą išklauso ir apžiūri gydytojų konsultacinė komisija, kurios posėdis organizuojamas kitą artimiausią darbo dieną ir sprendžia dėl tolimesės gydymo bei tyrimo taktikos.
  3. Konsiliumo sprendimą pacientas gali apskųsti ligoninės direktoriui raštu. Atsakymas į raštišką kreipimąsi pateikiamas teisės aktų nustatyta tvarka.

VI. PACIENTŲ SKUNDŲ IR PAREIŠKIMŲ NAGRINĖJIMO TVARKA

 

  1. Pacientų skundų ir pareiškimų nagrinėjimo tuberkuliozės ligoninės ambulatorijoje tvarka parengta pagal Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų reikalavimus.
  2. Pacientai skundus, pareiškimus ir pastabas gali pateikti:

16.1. žodžiu;

16.2. raštu – ambulatorijoje esančioje Piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pastabų bei skundų knygoje.

  1. Žodžiu pateikti paciento skundai, pareiškimai ir pastabos nagrinėjami tą pačią dieną, pateikiant atsakymą žodžiu. Nepavykus išsiaiškinti problemos žodžiu, pareiškimas ar skundas pateikiamas raštu.
  2. Atsakymas į paciento kreipimąsi pateikiamas per penkias dienas.

 

  1. Ambulatorijos darbuotojai, nagrinėdami prašymus ir skundus, privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, įstatymo viršenybės, objektyvumo, nešališkumo, proporcionalumo, nepiktnaudžiavimo valdžia ir tarnybinio bendradarbiavimo principais.
  2. Ambulatorijoje nagrinėjami tokie rašytiniai prašymai ir skundai, kurie tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine (lietuvių) kalba, nurodytas pareiškėjo vardas, pavardė ir tikslus adresas, kuriuo jis pageidautų gauti atsakymą, taip pat telefonus (jeigu pareiškėjas jį turi).

Neįskaitomi, nesuprantami prašymai ir skundai grąžinami pareiškėjui, nurodant grąžinimo priežastį.

  1. Prašymai ir skundai, kuriuose nenurodytas pareiškėjo vardas, pavardė, adresas, ligoninės direktoriaus sprendimu paliekami nenagrinėti.
  2. Asmeniui ir pareiškėjui neteikiama privati informacija apie kitus asmenis.
  3. Asmeniui įteikiama prašymo ar skundo gavimo faktą patvirtinanti spaudu pažymėta prašymo ar skundo kopija, kurioje nurodyta gavimo data ir registracijos numeris.
  4. Pareiškėjas turi teisę:

24.1. Bet kuriuo metu atšaukti prašymą. Prašymas atšaukiamas raštu nurodant vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, sprendimo motyvą arba tiesiogiai pasirašant Gyventojų pasiūlymų, pareiškimų, skundų registracijos žurnale:

24.2. gauti informaciją apie prašymo nagrinėjimo vietą ir laiką, priimtus sprendimus;

24.3. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka apskųsti ligoninės administracijos sprendimą dėl prašyme iškeltų reikalavimų ir siūlymų;

  1. Prašymas ar skundas turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų, išskyrus tuos atvejus, kai įstatymų nustatyta kitaip arba prašymui ar skundui nagrinėti reikia sudaryti komisiją, sušaukti posėdį ar imtis kitų priemonių, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau.
  2. Apie prašymo ar skundo išnagrinėjimą ir priimtą sprendimą pareiškėjui pranešama registruotu ar paprastu laišku arba atitinkamas dokumentas pareiškėjui įteikiamas asmeniškai.
  3. Pranešime apie nepatenkintą prašymą ar skundą nurodomi prašymo ar skundo nepatenkinimo motyvai, pagrįsti teisės aktų nuostatomis, kur ir kokia tvarka gali būti apskųstas šis sprendimas.
  4. Jei pacientas elgiasi agresyviai, grasina, yra apsvaigęs nuo alkoholio, toksinių ar narkotinių medžiagų, ambulatorijos medicinos personalas turi teisęiškviesti policiją.
  5. Jeigu paciento netenkina ligoninės administracijos atsakymas ar sprendimas, pacientas turi teisę kreiptis į kitas valstybines institucijas teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII. PACIENTO SIUNTIMO GYDYMUI Į STACIONARINĖS PAGALBOS GYDYMO ĮSTAIGĄ TVARKA

 

  1. Paciento gydymo stacionarinėje įstaigoje tikslingumą nustato jį gydantis gydytojas.
  2. Esant būtinybei pacientą gydyti stacionare, gydantis gydytojas, vadovaujantis Sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka, užpildo formą Nr. 027/a „Išrašas iš medicininių dokumentų“ ir atiduoda juos pacientui arba jo įgaliotam asmeniui. Tada pacientas gali vykti į rekomenduojamą stacionarinę gydymo įstaigą.
  3. Pacientui atsisakius vykti į stacionarinio gydymo įstaigą, gydytojas apie tai įrašo jo asmens sveikatos istorijoje, o pacientas tai patvirtina parašu.

VIII. PACIENTŲ TEISĖS IR PAREIGOS

Pacientų teisių negalima varžyti dėl jų lyties, amžiaus, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, įsitikinimų ar pažiūrų ar dėl kokių kitų įstatymais nepagrįstų aplinkybių.

  1. Pacientams turi būti suteiktos kvalifikuotos asmens sveikatos priežiūros paslaugos.
  2. Pacientai turi teisę gauti nemokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kompensuojamas iš privalomojo sveikatos draudimo lėšų ar iš valstybės ar savivaldybių biudžetų, kaip numatos Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.
  3. Pacientai turi teisę gauti informaciją apie ambulatorijoje teikiamas paslaugas ir galimybę jomis pasinaudoti. Su teikiamų nemokamų paslaugų sąrašu bei mokamų paslaugų kainynu pacientai gali susipažinti registratūroje.
  4. Pacientas, turėdamas siuntimą, gali laisvai rinktis bet kurią šalies ambulatorinę arba stacionarinę asmens sveikatos priežiūros įstaigą.
  5. Pacientas turi būti informuotas apie jį gydančio gydytojo ir slaugančio darbuotojo vardą, pavardę, pareigas.
  6. Pacientas turi būti informuotas apie stacionaro vidaus tvarką.
  7. Pacientas turi teisę į informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę.
  8. Pacientui pageidaujant, jis turi būti supažindinamas su medicininiais dokumentais, išskyrus atvejus, kai tai iš esmės gali pakenkti paciento sveikatai ar net sukelti pavojų jo gyvybei (apie tai sprendžia jį gydantis gydytojas ar gydytojų konsiliumas). Tokiais atvejais, apie informacijos teikimo ribojimus, gydantis gydytojas pažymi asmens sveikatos istorijoje.
  9. Pacientui pageidaujant, gydytojas jam privalo paaiškinti įrašų jo asmens sveikatos istorijoje reikšmę.
  10. Pacientas turi teisę prašyti, kad jo lėšomis būtų padarytos jo medicinos dokumentų kopijos. Ši paciento teisė gali būti ribojama tik Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
  11. Pacientas negali būti gydomas ar jam teikiamos sveikatos priežiūros paslaugos prieš jo valią, jeigu Lietuvos Respublikos įstatymų nenustatyta kitaip. Paciento atsisakymas, įforminamas teisės aktuose nustatyta tvarka.
  12. Pacientams ambulatorijoje nerekomenduojama su savimi turėti didesnių pinigų sumų, brangių asmeninio naudojimo daiktų bei dirbinių iš brangiųjų metalų, nes personalas saugojimui jų nepriima ir už juos neatsako.
  13. Lietuvos Respublikos gyventojas, dalyvaudamas sveikatinimo veikloje privalo:

46.1. rūpintis savo ir savo nepilnamečių vaikų (įvaikių, globotinių) sveikata;

46.2. nepažeisti kitų asmenų ir pacientų teisių;

45.3. rūpintis savo sveikatos draudimu ir kreiptis į ambulatoriją tik įsitikinus, kad yra apdraustas (išskyrus būtinosios medicinos pagalbos atvejus), priešingu atveju- už paslaugas mokės savo lėšomis;

46.4. vykdyti medicinos darbuotojų nurodymus, įskaitant gydymą, slaugą ir profilaktiką.

  1. Lankydamasis ambulatorijoje, pacientas privalo:

47.1. Gerbti ambulatorijos darbuotojus ir kitus pacientus;

47.2. laikytis nustatytos registracijos ir priėmimo pas gydytoją tvarkos;

47.3. netrukdyti medicinos darbuotojams vykdyti savo pareigų;

47.4. laikytis viešosios tvarkos: netriukšmauti, nerūkyti, nevartoti alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, laikytis asmens higienos;

47.5. tausoti ambulatorijos turtą, už jo sugadinimą ar sunaikinimą atsakyti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

47.6. Pacientas gydančiajam gydytojui ar slaugos specialistui turi suteikti visą teisingą informaciją apie ankstesnes ligas, operacijas, vartojamus (vartotus) vaistus, sveikatos būklės pasikeitimą gydymo metu, gydymo metodų netoleravimą ir pan., nes suteikęs visą išsamią informaciją apie save, pacientas gali tikėtis progresyvaus medicininio gydymo.

47.7. Pacientas savo sutikimą ar atsisakymą apie jam skiriamas sveikatos priežiūros paslaugas, patvirtina pasirašytinai asmens sveikatos istorijoje. Pacientui atsisakius sveikatos priežiūros paslaugų, gydantis gydytojas privalo išaiškinti pacientui apie riziką sveikatai, bei perspėti apie galimas komplikacijas.

 

VIII. DARBŲ SAUGĄ REGLAMENTUOJANČIŲ ĮSTATYMŲ, KITŲ TEISĖS AKTŲ IR NORMINIŲ DOKUMENTŲ NUOSTATOS

 

  1. Darbų saugą reglamentuojančių įstatymų, kitų teisės aktų ir norminių dokumentų nuostatos vykdomos vadovaujantis:

47.1. 2003 m. liepos 1 d. Lietuvos Respublikos Darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymu Nr.IX-1672 (Žin.,2003, Nr. 70-3170) ;

47.2.  2008 m.gegužės 28 d. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu Nr. A1-171/V-500 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. lapkričio 27 d. įsakymo Nr. A1-186/V-694 „Dėl įmonių darbuotojų saugos ir sveikatos tarnybų pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo (Žin., 2008, Nr. 62-2363);

47.3. Lietuvos Respublikos darbo kodeksu (Žin., 2002, Nr. 64-2569);

47.4. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro teisės aktais ir nurodymais, reglamentuojan- čiais darbų saugą;

47.5. Kitais darbuotojų saugos ir sveikatos teisės aktais, įstaigos norminiais teisės aktais ir įstaigos darbuotojų saugos ir sveikatos tarnybos nuostatais.

 

IX.AMBULATORIJOS DARBO LAIKAS

 

  1. Asmens sveikatos priežiūros paslaugos ambulatorijoje teikiamos: nuo pirmadienio iki penktadienio nuo 800 val. iki 1606 val.
  2. Darbuotojas pietų pertrauką naudoja savo nuožiūra. Jis šiuo laiku gali palikti darbo vietą arba pasilikti joje. Pacientai medicinos personalo pietų pertraukos metu neaptarnaujami.
  3. Ligoninės administracijos darbo laikas: nuo pirmadienio iki ketvirtadienio 800 val. – 1700 val., penktadieniais – 8.00 val.-15.30 val. Pietų pertrauka 1200 – 1230.

 

________________________________